[TRADUCCIÓN] Arabe

Publicado: octubre 6, 2011 en Traducción
English to Arabic: SOFITEL LEGEND OLD CATARACT ASWAN, Accor
General field: Marketing
Detailed field: Tourism & Travel
Source text – English
ON THE BANK OF THE LIFE-GIVING WATERS OF THE NILE, SOFITEL LEGEND OLD CATARACT ASWAN LOOKS OVER THE WATER FROM ATOP A PINK GRANITE PEDESTAL. A UNIQUE AND BRILLIANT HOTEL FOR OVER A CENTURY, IN A CITY NAMED FOR A GODDESS OF OPENNESS AND EXCHANGE.

WHY CHOOSE SOFITEL LEGEND OLD CATARACT ASWAN?
Sofitel Legend Old Cataract has retained the Victorian beauty and elegance that have charmed royalty and celebrities, adventurers and dreamers since 1899. Feast your eyes on magical scarlet and cream-colored Islamic arches, intricate Moor panels and fixtures, and finely crafted furnishings in the hotel lobby.
Immerse yourself in the luxury of a bygone era in the Old Palace Wing; delight in the thrilling contrast of the contemporary, equally lavish, Nile Wing. Indulge an oriental spa, gourmet dining, supreme hospitality.

THE ADDRESS
The infamous Nile is said to be its most beautiful at Aswan, and Sofitel Old Cataract is majestically positioned to allow you to absorb its splendor. Watch the fishing boats and “felucca” glides by from the hotel terrace; admire palm groves and tropical flowers; marvel at monuments from ancient times, just a stone’s throw away, or simply listen to the whispering waters of the Nile. An exclusive destination since the start of the 20th century, Sofitel Old Cataract offers a superlative experience of refinement, relaxation, and exceptional warmth.

Translation – Arabic
على ضفاف النيل، يطلّ فندق ’سوفيتل كَتراكتْ الأسطورة‘ من أعلى قاعدته الجرانيتية وردية اللون، ليتأمل مياه واهب الحياة تنساب في هدوء. فقد ظل هذا الفندق الذي احتضنته مدينة أسوان، سَمِيَّة إلهة الانفتاح والمبادلات، يُشار إليه بالبنان لما يزيد عن قرنٍ من الزمان لتميّزه وتفرّده.

لمَ اختيار فندق ’سوفيتل كَتراكتْ الأسطورة‘؟
لم ينل الزمان من جمال فندق ’سوفيتل كَتراكتْ الأسطورة‘ وأناقته الرصينة، التي طالما مارست سحرها على نزلائه من ملوكٍ وأمراءٍ ومشاهير وباحثين عن المغامرة أو الحُلم، منذ أن شُيِّد عام 1899. فدع عينيك تطوفان بالعقود الإسلامية بلونيها القرمزي الزاهي والأصفر الشاحب، والنقوش المتشابكة للوحات والزخارف المورية، وقطع الأثاث دقيقة الصنع في بهو الفندق.
انغمس في ترف الزمن الماضي في جناح القصر القديم، أو استمتع بما في روح العصر من إثارة في جناح ’مبنى النيل‘ الذي لا يقل عنه ترفاً. انعم بحمام شرقيّ في المنتجع الصحيّ، وتذوق أشهى الأطباق في وجبات فاخرة، وتمتع بالضيافة الأصيلة.

العنوان
يقال أن أجمل ما يكون النيل عندما يمر بأسوان، وفندق ’سوفيتل كَتراكتْ الأسطورة‘ يتربّع على موقع فريد يتيح لك استيعاب كل هذا الجمال. فأرسل عينيك تتَّبعان قوارب الصيد و”الفلايك” في انسيابها على سطح الماء بالقرب من مدخل الفندق، أو تجوبان أحراش النخيل والزهور المداريّة، أو تعجبان من آثار الأزمنة السحيقة على مرمى حجر، أو اجلس على شاطئ النهر وأنصت بإمعان إلى ما تهمسُ به مياه النهر الخالد. يُقدِّم فندق ’سوفيتل كَتراكتْ الأسطورة‘ تجربة لا مثيلَ لها من الترف والاسترخاء والدفء، في هذا المكان الذي ظل منذ بداية القرن العشرين وجهة الصفوة.

 

 

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s